Arkea ja elämää

Olen ollut onnekas, kun olen saanut olla mukana lippukuntien arjessa. Olen saanut tutustua paremmin johtajiin ja tietenkin niihin pienenpiin partiolaisiin. Olen kuluneen vuoden aikana saanut oikeasti kokea mitä partio todellisuudessa on. Olen saanut kokea unohtumattomia hetkiä yhdessä muiden saman henkisten kanssa. Olen saanut löytää oman paikkani partiolaisten joukosta.

Tämän kevään olen "Hätäjohtajana" Viikin Vesikoissa seikkailija joukkueessa. Olen saanut paljon näiltä mahtavilta lapsilta, jotka intoa puhkuen tulevat kololle. Nämä lapset olivat innolla keräämässä yhteisvastuu-keräystä.

Olen viime aikoina jäänyt miettimään arjessa elämisen merkitystä. Sitä, että olisimme siellä missä meitä eniten tarvitaan. Arki on usein hektistä ja silloin on paljon tekemistä. Arjessa omien asioiden äärelle pysähtyminen unohtuu helposti kaiken kiireen keskellä. Partiossa olen oppinut myös sen pysähtymisen merkityksen. Se, että minulla olisi aikaa pysähtyä ihmettelemään ja kummastelemaan yhdessä muiden kanssa ja jakaa arjesta se pienikin hetki jonkun kanssa.

Toivonkin, että jokaisella olisi joku, jonka puoleen kääntyä ihan millaisissa asioissa tahansa.

Kommentit

Suositut tekstit